Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.02.2020 16:50 - СЕЙСКАЙ
Автор: jitanosten Категория: Други   
Прочетен: 247 Коментари: 0 Гласове:
0



СЕЙСКАЙ

         Майорът  от запаса Чанев набучи парченце от езика в масло, лапна го и задъвка с удоволствие. После отпи глътка от ракията и призна:

-         По онова време нямаше друга възможност, да си намериш добре заплатена работа, където да не правиш нищо и в същото време да имаш известни привилегии! Имам предвид облекло и обувки без пари, храна в стола на смешно ниски цени и никакви проблеми, ако те спрат катаджии на пътя, за превишена скорост! Обикновен човек като мен, нямаше как да живее добре, ако не стане военен или полицай! В училище не ми се учеше, а не ми се работеше в завод или на строеж, затова избрах пагона! Вярно, в казармата беше пълно с началници - идиоти, но какво от това? Те нямаха достатъчно мозък, но имаха прекалено много власт и това замъгляваше възприятията им! Ние, които им бяхме подчинени, те не ни смятаха за хора! Това ни даваше възможност да кръшкаме и да си правим, каквото щем! Реално погледнато, казармата ни даваше повече свобода, отколкото имаше примерно един даскал! При това получавахме три пъти повече пари от него! Дори жилищата ни бяха безплатни!

Венци – Измамата завъртя чашата в ръката си, отпи и запита:

-         Значи, моят старец сам се е прекарал, щом е бил учител по математика?

-         Естествено! – ухили се Чанев – Та ако аз разбирах математиката, сега щях да съм генерал от запаса! Винаги съм смятал учените  за хора, на които не им стига достатъчно мозъка! Същото е  с артистите, художниците и музикантите! Те, за разлика от мен притежават талант, но не им стига умът, да го осребрят! Пилеят го неразумно, а после се сърдят, че един прост шапкар като мен ги превъзхожда по всичко материално!

Венци – Измамата извика сервитьорката, заръча  още две ракии, и изгледа любопитно събеседника си:

-         Значи излиза, че ти си по-голям гявол от баща ми, макар да признаваш, че си бил самата посредственост?

Чанев поклати снизходително глава:

-         Вижда се, че си млад и зелен още! Какво по-хубаво от това, да не се различаваш от другите? Дори да направиш беля, няма как да те разпознаят и уличат! Ти си клише и никой не може да бъде сигурен, ти ли си бил или някой като теб! Това ти дава свобода и безнаказаност, каквито никой известен в някаква област човек няма!

-         Добре! – тупна с длан по масата Венци – Като си толкоз печен, кажи какво да работя днес, та хем да имам добри пари, хем да съм свободен!

Чанев прокара пръсти през оредялата си вече коса и рече:

-         Не знам ти, но ако аз бях сега на твоите години, щях веднага да се запиша в някоя партия!Няма смисъл да избираш, защото всички партии са един дол дренки и на едно подчинение! По-добър бизнес от това да си политик, днес няма! Получаваш много пари незаслужено, правиш каквото си искаш и никой не може да ти държи сметка за нищо! Абсолютна анархия!

-         Дааааа…! – измърмори Венци – Значи, за да се оправят генерално нещата, трябва всички политици да бъдат унищожени?

-         Може би, но нали трябва все някой да заеме тяхното място?

-         Малко ли читави хора има?

-         Така е, но читавите не се натискат, да стават политици и управляващи!

-         Защо?

-         Защото знаят същността на човешката природа! Предпочитат да са СЕЙСКАЙ, отколкото да си усложняват живота!

-         Какво е сейскай?

-         Това е изкуството да живееш в небето, а да си тук, на земята!

-         Възможно ли е това?

-         Разбира се! От всички народи по света, единствено българите го могат…!

 

              Красимир  Бачков




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: jitanosten
Категория: Политика
Прочетен: 1444867
Постинги: 938
Коментари: 767
Гласове: 1551
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930