Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.02.2018 14:50 - АЗ И БАДЖАНАКА ВЕСО
Автор: jitanosten Категория: Забавление   
Прочетен: 545 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

1.     2.   ЗА  РИБА

 

 

Знаех си, че полицай и лопата са две несъвместими неща. Сутринта, като отидох да взема баджанака за риба, го сварих да хърка здраво. В градината се виждаха изкопани точно два квадратни метра почва, а встрани от тях забит стоманен шиш, с вързан кабел за него. Имаше и буркан от компот, с надупчена капачка, където вероятно се намираха червеите. Отворих го, а вътре се бяха усукали дебели като макарони червеи. Влязох в къщата и раздрусах Весо. Той се опули, потърка очи и с мъка се надигна:

-         Май съм хванал мускулна треска от копането снощи!

-         По-скоро си хванал сънна треска, щото изкопаното в двора е точно, колкото котката изравя, за да си зарови акото!          

-         Хайде стига, де! Видя ли, какви змейове съм извадил вместо червеи?

-         Видях! Ама, си го направил с електричество! Пак добре, че не те е праснал тока!

-         Трябваше да видиш, как изскачаха като свредели от земята, като им пуснах 220 волта!

-         Да тръгваме, че слънцето е вече високо!

-         Докато не си подложа на стомаха, никъде не тръгвам! Я да видя, кокошките колко яйчица са снесли тази сутрин!

Баджанака отиде в курника и се върна с пълна шапка яйца. Включи газовия котлон, сложи един голям тиган, отряза дебело парче сланина и го пусна да се пързаля вътре. После започна да чупи пресните яйца и да ги пуска в тигана. Излязоха точно петнадесет, а в добавка той наряза една петълка суджук сред тях. Докато яйцата се пържеха, Весо слезе в мазето и се върна с голяма, изпотена кана, пълна с червено вино.

-         Не ме гледай, а сядай да хапнем! – подкани ме той.

Бях закусил с един скромен кроасан и се изкуших да споделя закуската му. Той наръси яйцата с шарена сол, раздели ги наполовина с вилицата и започна да лапа. Докато аз хапнах два пъти, той омете своята половина. Оставих му останалите яйца, а той изобщо не чака и ги омете. После надигна направо каната и адамовата му ябълка започна да отброява глътките, с които виното изчезваше в търбуха му. След това свещенодействие баджанака се усмихна доволно и благо рече:

-         Вече може да ме водиш за риба или където щеш! Дойде ми душа на място!

Качихме се на джипката и не след дълго се спуснахме към стената на близкия язовир. Докато аз оправях такъмите, баджанака се бе покатерил на покрива на джипа, от където огледа целия язовир. Хвърлих четири въдици и разпънах сгъваемото столче, за да седна, но Весо ме подкани:

-         Не си губи времето с тия въдици! Рибата ни чака вече!

-         Какви ги говориш? Теб май те хвана виното? – отвърнах, но той ме хвана за ръката и посочи:

-         Виждаш ли оная гумена лодка отсреща?

-         Виждам я, разбира се!

-         Още снощи са пуснали мрежи, гадовете! Сега влизат, за да ги съберат! Пали джипа и карай към тях!

-         Защо? Какво ще правим?

-         Карай и ще видиш, как се хваща риба!

Подкарах и успяхме да стигнем, точно когато лодката излизаше с обрани мрежи, в които се мяташе доста риба. Весо слезе от джипа, изтри си челото с длан и сложи полицейската си шапка. Приближи до брега, извади документите си и се представи:

-         Полицай втора степен Мазнев! Документите за проверка, молим! И дайте да видим, какви са тия мрежи посред бял ден?  

Двамата бракониери го изгледаха мълчаливо, изтеглиха лодката на брега и слязоха от нея. По-възрастния предложи:

-         Хайде да се разберем, старши! Даваме ти рибата и ни оставяш на мира! Става ли?

Баджанака се почеса по носа, усмихна се накриво и отвърна:

-         Ако питаш мен става, но идваме тук по сигнал! Няма как да претупам нещата! Вие не веднъж сте бракониерствали в тоя язовир! Вече са ви засекли няколко пъти и дори са ви заснели с фотоапарат! Ако ви пусна сега, все едно да си ритна трудовата книжка! По закон трябва да ви конфискувам мрежите, рибата, лодката и колата!

Бракониерите се спогледаха, нещо си пошепнаха и този път по-младия се усмихна по-криво и от баджанака:

-         Добре, де! Хванали сте ни, но сме успели да избягаме! Оставяме ви мрежите, рибата и лодката! Обаче сме духнали с колата и в суматохата дори не сте видели номера, а? Така бива ли?

Баджанака отново си почеса носа и сви устни:

-         Абеее …..! Може и да мине номера, ако в бързината изпуснете петдесе – сто лева!

Двамата бракониери започнаха да бъркат по джобовете си, събраха четиридесет и седем лева и смирено ги положиха в краката ва Весо. Той се наведе да ги вземе и изръмжа:

-         Докато се обърна, да ви няма!

Мъжете скочиха в колата и с мръсна газ изчезнаха. Баджанака се ухили широко и ме покани да се кача в лодката. После, докато гребяхме ми обясни:

-         Ето, така се лови риба, баджо!

След като гребахме десетина минути, стигнахме мястото, където бях хвърлил нашите въдици. Изтеглих ги и на една от тях видях, че се бе хванала малка каракуда. Откачих я от въдицата и гордо я показах. Весо великодушно се усмихна и ме подкани да отдуем лодката, да съберем рибата от мрежите и да си ходим. Така и направихме.

         Щом се прибрахме си разделихме  рибата и напълних фризера с моята част. Останалата я смляхме на кайма и опържихме рибени кюфтета. Докато хапвахме и надигахме малките бомбички „Шуменско“, баджанака запита:

-         Видя ли, какво значи да си добър професионалист? Човек като си разбира от работата, всичко му се подрежда от раз!

Съгласих се и баджанака ми се издигна в очите. Всъщност, той далеч не бе за подценяване. Но, когато предложи да ме заведе на околовръстното шосе, за да се възползвам от прелестите на магистралните проститутки безплатно и за негова сметка, твърдо отказах и станах да си ходя. Човек никога не можеше да знае, от коя трънка щеше да изскочи заек!

 

                                                                                  Красимир  Бачков                                     

 




Гласувай:
2


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: jitanosten
Категория: Политика
Прочетен: 1430486
Постинги: 936
Коментари: 767
Гласове: 1551
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031