Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.03.2015 14:04 - Нещо за житейския опит
Автор: jitanosten Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2258 Коментари: 0 Гласове:
2



Нещо за житейския опит

 

         Странно, но когато събереш достатъчно разочарования, предателства от приятели и други несполуки, хората казват, че си натрупал житейски опит. Излиза, че те са наясно, че не могат да те лъжат както преди и уважават умението ти, да се пазиш от тях. Излиза всъщност, че по-рано са те смятали за обикновен глупак, а сега си сложил нещо като каска на главата си, за самозащита. Това за сетен път потвърждава правилото, че за да те уважават, трябва или да си силен, или да не показваш признаци на слабост. В тоя ред на мисли стигнах до извода, че не се различаваме съществено от животните. Затова, когато бившата ми приятелка ме срещна „случайно” на един светофар, като се връщах от работа, несъзнателно стиснах зъби, присвих очи и се опитах да изобразя подобие на усмивка, върху изтръпналата си физиономия.

-         Здравей скъпи! – безцеремонно бях хванат под ръка, все едно за последно се бяхме виждали преди два дни, а не преди две години.

-         Каква щастлива случайност, да те срещна! – отвърнах ехидно, но Валя бе достатъчно калена в подобни битки, за да се засегне.

-         Преди бе циничен само в леглото, а сега пробваш и в обноските, а? Виждам напредък у теб, скъпи!

-         Престани с това „скъпи”! С толкова изтъркано клише няма да впечатлиш и куца врана!

-         Я, виж ти! – спря, отдръпна се малко и ме огледа тя. – Учудваш ме, наистина!Знаеш, че съм вложила в теб цели пет години от младостта си! Знаеш, че никога не си ми бил безразличен и ако не бе твоето магарешко упорство да не се женим, и особено да не създаваме дете, никога нямаше да се разделим!

-         Знам, знам! – отегчено я прекъснах. – Известно ми е също, че преспа и с тримата ми приятели, през тези пет години. Заради теб трябваше да ги разкарам.

-         Но ти толкова държеше на тях, толкова много ги хвалеше, че започнах да те ревнувам! Изкуших се да те сравня с тях във всяко отношение и така разбрах, че от всички ти си най-готин! А и ти показах, че те просто не те заслужават. Рано или късно щяха да ти свият някой подъл номер!

-         Благодаря за урока!

-         Наистина трябва да си ми благодарен! Можеха да те будалкат, че са ти големи дружки, докато си жив!

-         Както и ти, впрочем!

-         С мен бе различно! Аз исках да имаме дете, Радо! Да го гледаме заедно, да му се радваме …..! А ти …..!

-         А аз смятам, че не съм толкова ценен биологичен вид, та чак да се размножавам! Ти имаше достатъчно време, да си намериш някой разгонен самец за целта! Ако бе решила сериозно да се осеменяваш, досега щеше да го направиш!

-         Я, стига! Да не съм овца, че да се осеменявам!

-         Не знам каква си, но знам, че не желая да продължавам този безсмислен разговор!

Така успях да се откача от досадницата, но не за дълго. Когато някой те смята за плячка, винаги търси начин да пробие защитата ти. Валя продължи да опитва разни трикове, докато един ден не срещнах Светла. Тя едва ли бе много по-различна от предишната ми приятелка, но поне не бе вложила толкова много в мен, та да трови постоянно живота ми. Нямаше и нужният опит, за да я приемам като противник. Беше добра, тиха и скромна – идеална жертва за някой бъдещ негодник. И тогава изведнъж включих! А защо трябваше да пати от някой евентуален мизерник занапред, а не да остане с мен? Харесвах я, тя не искаше нищо от мен, а в крайна сметка нямаше да стоя вечно сам, я! И в последствие тя неразумно бързо се премести при мен, и заживяхме заедно. Беше по-добре, в сравнение с предишните ми съжителства с жени. Няколко пъти Валя опита да наруши спокойствието ми с посещения у дома и звънене по телефона, но сравнително неуспешно. Окончателно се отказа, когато в средата на лятото ме срещна на улицата със Светла, която вече бе в напреднала бременност.Разминахме се, дори без да се поздравим.

         Преди два месеца ми се роди син и сега той ме пази от посегателства на предишните ми гаджета. Разширявам житейският си опит с купуване на сухо мляко, памперси и дълги разходки на открито. Нямам чатал на врата си нито да се женя, нито да изпълнявам нечии заръки. Толкова е приятно, че ми е чудно, как не съм могъл да го осъзная по-рано. Все пак Светла се оказа доста по-различна от жените, които бях срещал до тогава, а това промени всичко.

         В заключение мога да споделя от личен опит, че никога не бива да бързаме да се обвързваме с някого, ако имаме дори едно съмнение за себе си или другия и никога не бива да се бавим, ако усетим, че сме срещнали точния човек! Изключения винаги има, разбира се! J

 

                                                Красимир  Бачков




Гласувай:
2


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: jitanosten
Категория: Политика
Прочетен: 1427607
Постинги: 936
Коментари: 767
Гласове: 1551
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031