Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07.2017 16:49 - ДА ИЗДОИШ ПРЪЧА
Автор: jitanosten Категория: Политика   
Прочетен: 478 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ДА  ИЗДОИШ  ПРЪЧА

 

 

         Години наред се опитваме да разберем, защо в другите бивши социалистически държави прехода от социализъм към капитализъм премина нормално и сравнително кратко, а у нас се превърна в преход към феодализъм и се възцари пълна анархия в държавата. Записал съм буквално отговорите на няколко човека:

   Бай Кольо / настоящ пенсионер, бивш тракторист и земеделски кооператор / - Я, че им скоча на демокрацията! Уредиха се партийнио секретар Кънчо, Петко – полицая и ахмак Герги с кредити, после фарироваха банката и станаха милионери! На менека ми ифлацираха спестяванията в ДСК и това, дека го бях събирувал повече от четиресе годин, стигна за една нова шапка да си купа! А,мчи как да има свобода у назе, като се хайдуци ни управляват?!

   Стрина Дона / чистачка в училище / - У когото е парата, момче, у него е и сопата! Справедливост не е имало в България и няма да има! Преди двайсе години, като станаха прекалено много мераклиите за началници, си омесиха баница от нашето брашно и си я поделиха. Сега те имат и за внуците до девето коляно, а ние се чудим как да изкараме месеца с тая смешна заплата. Ха, махни се сега, че да не остана и без тая работа!

   Кольо – Шалтера / бивш електротехник, настоящ клошар / - Научиха ни на мързел по онова време и след това от нас нищо не излезе като хората! Свикнахме да търсим на работата лекото и на хляба мекото, затуй сме на тоя хал сега. Осакатиха народа с много празни приказки, глупави лозунги и лъжи! Как да вярвам на довчерашния ми колега и мошеник, дето сега е регионален координатор на партията в града? Та нали съм работил двайсе години с него и знам що за боклук е? Подлъга ме бизнес да правим заедно, заложих си апартамента и като не успяхме, останах на улицата. Жена, деца  - всичко – фюют! Отиде, та се не видя! Искам да се върне социализма не за друго, а за да върнат откраднатото другарите комунисти! Да направим пак народен съд и да видим, от закуски ли спестиха тия милиони! После – всекиму заслуженото!

   Ина / ученичка от 11 клас / - Нашите са разправяли, че навремето една бира струвала 20 стотинки, едни цигари – 60 ст., водката била 3 лева и за 25 ст. можело да се ходи на кино! Много яко, ако е истина! Ако имаше машина на времето, ми се ще да прескоча, за да видя как са я карали тогава моите старци! Сигурно е било голям купон при тия цени!

   Миро / кредитен инспектор в банка / - Какво му е лошото на времето сега? Всеки има свобода да прави каквото си иска! Кеф ти в България, кеф ти – в чужбина! Ако искаш работи, ако искаш – недей! Кадърните момчета като мен са ценени навсякъде! Знам два чужди езика, заплатата ми е два бона и джиткам с две гаджета! Мен си ми харесва. Колата ми – БМВ, всяка година ходя на почивка в Испания или Гърция и не мисля, че в другите държави е по-добре! И там смотаняците са безработни и все търсят някой за виновен. Просто човек трябва да има нужните хора на точното място и нещата се нареждат! Хабдалите разбира се, духат супата!

   Подп. Итнатов / военен пенсионер / - Е, как аз мога да работя като охрана в момента, а други да нямат работа?! Значи просто не им се работи! Море, ако имам власт сега, че да ги погна тия всичките хайлази, дето опъват цигари по кафенетата и лежат на пенсиите на родителите си, чудо ще направя! Сформирам една трудова рота и бачкай, бачкай до изгърбване! Пътищата ще оправя, нови панелки ще вдигна, циганите на ред ще науча! Иначе Дисцип и бой с колана по кратуната! Знам аз, ама ..... го няма онуй време!

   Радев / учител по география / - Виж, приятелю! Нещата рано или късно ще се наместят.Вярно, гадно е в този наш български преход, дето на нищо не прилича, но както в природата има равновесие, така и при нас един ден ще дойде. За съжаление живота е твърде кратък и няколко поколения ще изгърмят като халосни патрони! На нас не ни ли опре ножа до кокала, не мърдаме! Не се кахъри братле, Господ ще накаже крадците и бандитите, щом ние нямаме кураж да го направим! Едни ще се пропият, други ще катастрофират с луксозните си коли, трети ще се самоизтребят от алчност и простотия, и накрая от тези откраднати милиони нищо няма да остане! По-важно е, докато сме живи, да се порадваме и ние на нещо! Ама сме оглупели май напоследък! Предпочитаме нова кола или куче да придобием, а не едно дете да създадем! Както са тръгнали нещата, циганите ще ни асимилират! Това е страшното, иначе другото щем – не щем, ще си дойде на мястото! Щото нашата демокрация е като да влезеш по тъмно в обора с козите и да хванеш да доиш пръча! Това е!

              След кратките отговори на случайно подбраните българи, не ми стана по-ясно от преди, защо сме на този хал. Единственото, което ми се върти в главата е, че сами сме си виновни и за социализЪма, и за „демокрацията”, и за неуредения си, и ограбен от чужди, и от свои дом!

 

                                                                                  Красимир  Бачков

        

 

 




Гласувай:
2


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: jitanosten
Категория: Политика
Прочетен: 1430130
Постинги: 936
Коментари: 767
Гласове: 1551
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031