Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.06.2017 12:50 - МИЛИОНЕРЪТ
Автор: jitanosten Категория: Забавление   
Прочетен: 476 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

МИЛИОНЕРЪТ

        

-         Аз като имам десет лева, съм милионер! – заяви на всеуслошание Гочето и великодушно заръча на кръчмаря – Ламби, дай на всеки по една бира, но да е студена! Аз черпя!

Бай Ламби си подръпна мустака, извади от хладилника три бири и мълчаливо ги тропна на тезгяха. Гочето ги взе и ги занесе на тримата клиенти на кръчмата. В този следобеден час селото бе съвсем опустяло. Жегата бе прогонила птици, хора и животни по сенките, на хладина и само четиримата мъже плюс кръчмаря се опитваха да разчупят натежалата юлска скука, с вяли разговори. От всички най-колоритен бе Гочето, който дори в тази тридесет градусова горещина бе облечен с късо, протъркано кожухче и омазана от мръсотия железничарска шапка на главата. Той размахваше с два пръста банкнота от десет лева и се хвалеше:

-         За мен парите не са проблем! Мога да изкарам пари от всичко! Дето се казва, от въздуха мога да направя пари! Колко му е, да ти хвана фазан, заек, дори сърна! Детска игра е, да ти намеря расово куче, кон или коч да речем! Всички тънки работи ги умея аз! А за жени изобщо да не говорим! Още докато видя жената и знам, колко струва, добра къщовница ли е, опърничава ли е, пада ли си по оная работа и всичко за нея! Като отворени вестници са жените за мен! Усещам ги моментално, пущините! С мен ли си, чакай голяма файда и абсолютна полза!..... А като не ми се прави нищо, отивам в гората и дърпам от запасите. Скрил съм на различни места поне сто хиляди лева!

-         Кажи поне едно такова място, де! – лениво се прозина единият от тримата мъже.

-         Не казвам! – строго размаха показалец Гочето – Ако ви кажа, нали ще ми приберете парите наготово? Сега са скрити по-сигурно и от банка дори!

-         Гоче! – обади се друг мъж – Кога се къпа за последно?

-         Хабер нямаш ти, за вредата от къпането! – свали мазната си шапка, изтри потта от челото си с длан и въздъхна Гочето – Когато не се къпеш, върху кожата ти се образува един защитен слой, който те пази от всякакви болести! Микроби, бацили, настинка, грип – от всичко предпазва! Дори кърлежите и комарите бягат от тоя слой! Обаче, измиеш ли се, защитата пада и си като обречен! Каквато и гадост да мине край теб, се лепва! Затуй, не се джангазете с неща, от които не разбирате! Ясно?

-         Абе, ясно ама …! Разбрах само, че защитния ти слой така вони, че не само комарите, но и хората може да прогони! То, какво ли ти разбира главата от тия работи, ама ..!

-         Повече разбирам от тебе, аз! Много съм чел на времето, образовал съм се всестранно, а не като вас!

-         Като си толкоз образован, кажи до кой клас си учил!

-         Това няма никакво значение! Мога ли да чета, пиша и смятам? Мога! За разлика от вас, аз съм природно надарен и знам неща, дето не ги пише в учебниците! Даскалите могат да се учат от мен, а не аз от тях!

-         Тъй, тъй! – подръпна мустак кръчмарят – И като си милионер, що не вземеш да купиш кръчмата, а? На сметка ще ти я дам! Дай петдесет бона и е твоя!

-         А за какъв чеп ми е твоята кръчма? – разпери ръце Гочето – Ток, вода, данъци, зареждане, слугуване ….! Аз съм богаташ, щото като имам десет лева, всички сте мои хора! Черпя всеки и на вас ви е добре, и на мен също! Не съм длъжник никому и само приятели имам. Аз съм нещо, като селски аристократ, значи! А вие какво? Стискате по два лева в джоба си и все гледате да не се прекарате! Ако има кой да почерпи – добре, ако има цигарка на муфта – още по-добре! Така ви е натиснала мизерията, толкова са оскотели душите ви, че дори магарето на поп Недю ви превъзхожда във всяко отношение!

  Мъжът, който до сега бе мълчал се покашля и рече:

-         Като си толкоз велик, заръчай по още една бира, де!

-         Дадено! – подскочи Гочето – Ламби, дай на момчетата по още една бира! Аз милионер ли съм или лукова глава?

             

        Навън изведнъж притъмня и излезе вятър. Силната жега бе докарала облаци. Вратата на кръчмата се отвори и затвори сама. Щеше да вали.

 

                                                                     Красимир  Бачков




Гласувай:
1


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: jitanosten
Категория: Политика
Прочетен: 1430215
Постинги: 936
Коментари: 767
Гласове: 1551
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031